راهنمای تحصیل در روسیه

راهنمای تحصیل در روسیه
0

امروزه یکی از رایج ترین راه ها برای اخذ مدرک تحصیلی در معتبرترین دانشگاه های روز جهان از طریق مهاجرت تحصیلی انجام می پذیرد. هر ساله هزاران متقاضی بین المللی از سراسر جهان از جمله ایران وارد دانشگاه های روسیه می شوند.برخی از دانشجویان واجد شرایط دریافت حمایت دولتی از طریق بورسیه تحصیلی و تخفیف در شهریه هستند.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

چشم اندازی به کشور روسیه

یکی از وسیع ترین و قدرتمندترین کشور های جهان، کشور روسیه می باشد که در شمال اوراسیا، در آسیای شمالی و اروپای شرقی واقع شده و در زمینه های سیاسی و اقتصادی افتخارات زیادی را کسب نموده است.همچنین با جمعیت حدودا 144 ملیون و 463 هزار نفری نهمین کشور پرجمعیت دنیا محسوب میشود.کشوری پهناور با طبیعتی بی‌نظیر، معماری خارق‌العاده در ساختمان‌ها و تاریخ پربار،  یکی از بهترین کشورها در جهان شناخته می‌شود.

مسکو و سن پترزبورگ شهرهای بزرگی هستند که بیشترین جاهای دیدنی روسیه در آن قرار دارد. پایتخت کشور روسیه مسکو میباشد که یکی از مهم ترین و بهترین شهر ها در قاره اروپا به شمار میرود. این کشور دارای آب و هوای سرد زمستانی 10- تا 20- زیر صفر و بعضی اوقات به 40- زیر صفر هم می رسد و شاهد تابستانی گرم با دمای 30 درجه می باشیم.

مزایای تحصیل در روسیه

یکی از روش های مهاجرت که امروزه بسیار رواج دارد، مهاجرت تحصیلی می باشد که مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه شامل مزایای بسیاری می باشد که چند نمونه از آنها عبارتند از:

این مطالب هم میتونه جذاب باشه !
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • پذیرش بدون محدودیت سنی
  • نزدیک بودن به ایران
  • مدت زمان سریع پذیرش
  • ارائه مدارک معتبر در جهان
  • حداقل هزینه تحصیل
  • مورد تائید کشورهای اروپایی و آمریکایی
  • مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران
  • تحصیل به دو زبان انگلیسی و روسی
  • اخذ ویزای آسان
  • وجود دانشگاه های برتر با رنکینگ جهانی

شرایط پذیرش تحصیلی در روسیه

اکثر دانشگاه های روسیه دارای محدودیت سنی نمی باشند اما بهترین زمان جهت اقدام در مقاطع تحصیلی روسیه از نظر سنی عبارتند از :

کالج تا سن 30 سالگی

کارشناسی تا سن 25 سالگی

کارشناسی ارشد تا سن 38 سالگی

دکتری تا سن 40 سالگی

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی دانشگاه های روسیه به موسسه آموزشی ، مقطع تحصیلی و همچنین رشته تحصیلی بستگی دارد اما به طور کلی مدارک لازم برای ثبت درخواست به شرح زیر می باشد:

  • اصل مدارک تحصیلی(ترجمه به زبان روسی)
  • اصل ریزنمرات دوره قبل(ترجمه)
  • اصل مدارک شناسایی و سند ازدواج در صورت تاهل(ترجمه)
  • کپی صفحات اطلاعات و اعتبار پاسپورت
  • ارائه مدارک مقالات منتشر شده یا اختراعات و ابتکارات علمی (برای مقطع دکتری)
  • اصل گواهی تایید سلامت
  • جواب آزمایش عدم ابتلا به بیماری (ایدز و هپاتیت  B)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره مناسب
  • عکس پرسنلی

شرط معدل جهت تحصیل در روسیه

به آسانی می توانید در دانشگاه های معتبر روسیه بدون شرط معدل وارد شوید.در بعضی از دانشگاه ها مثل پاولوف و نووسیبریسک به دلیل سطح بسیار بالا، نیاز به شرط معدل دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد.هر دانشگاه با توجه به شرایط پذیرش دانشجویان سطح معدل خاصی را مد نظر قرار می دهد.

این مطالب هم میتونه جذاب باشه !

دوره پادفک در روسیه

دوره پادفک مناسب تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی می باشد که مدت زمان اخذ آن یک سال قبل از تحصیل می باشد اما نسبت به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی، مدت زمان دوره ممکن است متغییر باشد. دوره های استاندارد پادفک به مدت  9 ماه و بر پایه 120 ساعت آموزش که روزانه4 الی6 ساعت می باشد.در موسسات آموزشی بسیاری این دوره به صورت فشرده در 6 ماه یا کامل در 18 ماه برگزار میگردد. در این دوره به مرور درس‌های اختصاصی هر رشته نیز پرداخته میشود.

مقاطع تحصیلی در روسیه

مقطع کارشناسی:

مدت زمان لازم برای تحصیل در این مقطع 4 سال می باشد.

تمامی دروس به زبان روسی تدریس می شود.همچنین دانشجو می تواند زمان لازم برای تحصیل وکار را به صورت همزمان داشته باشد.

مقطع کارشناسی ارشد:

مدت زمان لازم برای تحصیل در این مقطع 2 سال می باشد.تمامی دروس به دو زبان انگلیسی و روسی تدریس می شود.همینطور دانشجو می تواند به صورت هفتگی 20 ساعت از زمان خود را به صورت پاره وقت به صرف کار بپردازد.

مقطع دکتری:

در این مقطع توجه زیادی از طرف دانشگاه و اساتید به دانشجویان صورت می گیرد و تحصیل به دو صورت رایگان و غیر رایگان می باشد.درصورت اخذ تحصیل رایگان دانشجو می بایستی از دانشگاه بورسیه دریافت کند و دانشگاه موظف است به صورت سالانه مبلغ 2000 دلار به دانشجو پرداخت کند.  

رشته های تحصیلی در روسیه

امروزه بسیاری از متقاضیان جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی راهی این کشور پهناور شده اند،زیرا تحصیل پزشکی در کشور روسیه می تواند گزینه بسیار مناسبی را برای دانشجویان پزشکی فراهم آورد.مدت زمان تحصیل در رشته پزشک عمومی 6 سال و در رشته دندان پزشکی 5 سال می باشد.تحصیل پزشکی در دانشگاه های مسکو به سه زبان انگلیسی ، روسی ، فرانسوی تدریس می شود و اگر دانشجویی قصد تحصیل به زبان های فرانسوی و انگلیسی را داشته باشد توسط دانشگاه مصاحبه و در صورت تائید پذیرش می شوند . همچنین دانشجویانی که به زبان روسی تحصیل می کنند باید 7 الی 10 ماه قبل از شروع کورس دوره زبان روسی را بگذرانند.

در دانشگاه های این کشور بیش از 20 زیر مجموعه علوم اقتصادی در زمینه مدیریت، حسابداری،منابع انسانی،تجارت،اقتصاد و … سایر رشته ها و در گروه علوم پایه و علوم انسانی بیش از 100 رشته مانند رشته های نانو تکنولوژی،مکانیک،ریاضیات،روانشناسی و … .همچنین علاوه بر این رشته هایی مانند گرافیک،کارگردانی،موسیقی،تربیت بدنی،هتل داری،طراحی و … قابل ارائه می باشد.از بهترین دانشگاه های دولتی جهت تحصیل در تمامی رشته ها می توان به دانشگاه دوستی ملل روسیه در مسکو ، دانشگاه دولتی نیژنی نووگورود و دانشگاه سماشکو اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های مهم روسیه از سایت موسسه مهاجرتی خسروان میتوانید اقدام کنید.

مشکلات تحصیل درکشورهای اروپایی

۱- یادگیری زبان

۲- محدودیت سنی

۳- هزینه‌های زیاد سالانه

۴- آزمون ورودی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در روسیه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه می بایست به کنسولگری روسیه در ایران مراجعه نمایید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در روسیه عبارتند از:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • دعوت‌نامه رسمی برای ورود به کشور روسیه (دریافت شده از یک دانشگاه معتبر)
  • فرم‌های مورد نیاز
  • عکس به ابعاد 3.5 در 4.5 سانتی‌متر
  • تست سلامت (ایدز)
  • اجازه والدین (زیر 18 سال)

برای ثبت نام و تکمیل مدارک با شرکت مهاجرتی خسروان تماس بگیرید

هزینه تحصیل در روسیه

در مقایسه با کشور های اروپایی تحصیل در روسیه ارزان تر است.گروه علوم انسانی سالانه حدود 1750 دلار می بایست شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. گران ترین رشته ها مانند علوم پزشکی و مهندسی سالانه حدود 12750 دلار باید به دانشگاه بپردازند.

 هزینه زندگی در روسیه در شهر های مختلف متفاوت می باشد.در اینجا به هزینه ماهیانه دانشجویی در سه شهر اصلی روسیه می پردازیم:

کازان: هزینه ماهیانه حدود 150 دلار الی 400 دلار

سن پترزبورگ: هزینه ماهیانه حدود 200 الی 500 دلار

مسکو:هزینه ماهیانه حدود 350 دلار به بالا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارید می توانید با موسسه مهاجرتی خسروان برای راهنمایی و مشاوره بیشتر در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.