کلات نادری؛ شهری با جذاب ترین جاذبه ها

کلات نادری
0

یکی از جاذبه های دیدنی در اطراف مشهد شهر کلات نادری است که همه روزه گردشگرانی را به بازدید از خود فرا می خواند. این شهر در فاصله 145 کیلومتری شمال شهر مشهد و در دامنه کوه های هزار مسجد قرار گرفته است. کلات نادری همان طور که از نامش مشخص است با نادر شاه افشار و تاریخ سلسله او در ارتباط است. کسی که هنگام رسیدن به حکومت، مشهد را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد و با کشورگشایی های به یاد ماندنی نام خود را برای همیشه در ایران ماندگار کرد.

مسافران مشهد می توانند با بازدید از این شهر و حضور در محل زندگی نادر شاه تجربه بهتری از مشهد گردی را برای خود فراهم آورند.

فرصت هایی ناب پیش روی مسافران مشهد

مسافرانی که مشهد را برای سفر انتخاب می کنند باید بدانند که به یکی از بهترین مقاصد توریستی کشور پا خواهند گذاشت. شهری که با وجود قابلیت های مختلف توریستی عنوان پر مسافرترین شهر کشور را به خود اختصاص داده. شهری که مهم ترین جاذبه زیارتی و مذهبی کشور را دارد و به همین دلیل به پایتخت معنوی ایران ملقب گشته است.

در واقع اغلب مسافرانی که به مشهد قدم می گذارند هوای زیارت دارند و به شوق حضور در حرم امام هشتم (ع) راه دراز را بر خود هموار کرده اند. با این وجود بد نیست بداید که مشهد در این سال ها توانسته عنوان شهری سیاحتی را نیز کسب کند. مشهد یکی از مجهزترین شهر های کشور از نظر مجموعه های تفریحی است و همچنین بسیاری از جاذبه های سنتی، تاریخی، طبیعی و سایر جاذبه ها را در خود جای داده است.

از مهم ترین جاذبه های سیاحتی در این شهر می توان به سرزمین موج های آبی، سرزمین موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب،  پارک وکیل آباد، پارک ملت، دشت ارغوان، شهرستان طرقبه شاندیز و باغ وحش وکیل آباد اشاره کرد. شما همچنین می توانید در اطراف شهر مشهد شاهد انواع مناطق جذاب باشید که فرصت های متنوع تری را پیش روی شما قرار می دهند.

یکی از شهرهایی که می تواند برای مسافران جذاب واقع شود شهر کلات نادری در چند کیلومتری شمال شهر مشهد است. به یاد داشته باشید که در کنار تفریحات جذاب مشهد از رستوران های این شهر نیز غافل نشوید. این شهر انواع رستوران های مجلل با غذاهای با کیفیت را در خود جای داده تا همه جوره در خدمت مهمانان خود باشد. یکی از بهترین رستوران های این شهر که امتحان آن فوق العاده ارزشمند است رستوران پسران کریم است.

این مطالب هم میتونه جذاب باشه !

کلات نادری؛ یادگاری از نادرشاه افشار

«کلات» در لغت به معنای ده یا قلعه ای است که بر روی کوه و یا پشته ای بلند ساخته شده باشد. کلات نادری در اصل یکی از مستحکم ترین قلعه های نادرشاه افشار بوده. مساحت  این کلات در حدود 3276 کیلومتر مربع است. موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که از شمال به کشور ترکمنستان و از جنوب به کوه های هزار مسجد و مشهد و از شرق به سرخس و از غرب نیز به درگز می رسد.  این شهر جاذبه های بسیاری را در خود جای داده که کاخ خورشید، آبشار ارتکند، آبشار قره سو، جنگل پسته خواجه، آبشار چرم و بند نادری از آن جمله هستند.

کلات نادری یکی از شهرهای خوش آب و هوا است که کوه هایی بلند و استوار دور تا دور  آن را احاطه کرده اند. این شهر آنقدر زیباست که فردوسی بزرگ نیز در اشعارش از آن یاد کرده. با این وجود  بازدیدکنندگان این شهر بیشتر مشهدی ها هستند و مسافران مشهد کمتر به این منطقه توجه نشان داده اند. فاصله نسبتاً زیاد تا مشهد یکی از دلایل استقبال کم مسافرن از این شهر است.

این مطلب هم میتونه جذاب باشه !

جالب است بدانید این کلات جایی است که نادر شاه افشار غنایم به دست آمده از هندوستان را در آن جای داد و در آن سکونت داشت.  به شما پیشنهاد می کنم حتماً یک روز خود را برای بازدید از این منطقه بگذارید و از جاذبه های بی نظیر آن دیدن کنید. شما حتی می توانید در مسیر نیز از جاذبه های جاده پر پیچ و خم مشهد به کلات که یکی از زیباترین جاده های کشور است لذت ببرید. پس این فرصت را از دست ندهید!

اولین نفر باید جهت امتیاز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.