بازار گل مشهد کجاست؟

بازار گل مشهد
0

بازار گل مشهد کجاست؟ در حالی که سفر (به معنای متعارف این اصطلاح) شامل فهرستی از بناهای تاریخی، موزه‌ها و عمارت‌ها در یک مقصد می‌شود، از سوی دیگر، سفر نامتعارف جذابیت بیشتری دارد. سفر خارج از مسیر تعریف شده می تواند اوقات یک تجربه محشر را داشته باشد. با ما همراه باشید درباره بازار گل مشهد بیشتر بدانیم .

چیزهای ساده مانند اقامت در کنار مردم محلی، نمونه برداری از غذاهای محلی و بازدید از بازارهای محلی می تواند به خوبی برای غوطه ور شدن در فرهنگ و اخلاق یک مکان عالی باشد که تجربه سفر را به طور کلی غنی می کند. پس با من همراه باشید تا به بازار گل مشهد سفر کنیم.

تصور کنید وارد یک باغ جادویی می شوید، زمانی که اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، می توانید رنگ ها را هماهنگ کنید و رایحه های شگفت انگیز گل های مختلف است که می تواند حال شما را بهتر کند. سرزمین پر برکت ایران و حتی بازار گل مشهد شباهت کامل به یک باغ ایرانی با شکوه است که با گلهای پر جنب و جوش ایرانی بیشتر باعث جلب توجه شده است.

آب و هوای متنوع این کشور استثنایی و خاک حاصل از قلمرو باعث می شود که گل های مختلف در هر گوشه ای از آن رشد کنند. در فصل بهار که گل ها شروع به شکوفه می کنند، پروانه های رنگارنگ مانند پری های کوچک در اطراف مزارع پرواز می کنند و عطر جذاب گل ها را پخش می کنند. پس اگر در بهار به این شهر سفر میکنید بازار گل مشهد را در لیست گردش خود قرار دهید.

بازار گل مشهد و رسوم و فرهنگ مردم شهر

بازار گل مشهد
بازار گل مشهد
این مطالب هم میتونه جذاب باشه !

 با تمرکز بر مشهد می توان به ارزش فرهنگ گل برای مردم شهر و حتی این کشور پی برد. چه از نظر شرایط اقلیمی، انواع زمین ها، زبان ها، مذهب، گیاهان، جانوران و حتی تجارت. همه اینها ترکیبی متنوع و جذاب در بازارهای گل های معطر ما ایجاد می کند.

آنها تصویری معتبر از آداب و رسوم، باورها و سنت های بومی هستند. همراه با این واقعیت که گل ها بازار بزرگی در مشهد دارند و برای همه مناسبت ها به دلیل استفاده از آنها می توانند این بازارها را تصویری از انرژی و فعالیت های پر هیجان در این کشور داشته باشند.

برخی از بازارهای گل اصلی که ارزش دیدن در مشهد را دارند، بازارهای فتح آباد، شاندیز و باغ گیاه‌شناسی و مکانهای کوچکتر مانند گل فروشی های کوچک، پارک وکیل آباد هستند. پایتخت گل و گیاه کشور با نام محلات دارای  بازار عمده است که برای گل های سنتی مانند یاس، رز، گل همیشه بهار و غیره در نظر گرفته شده است که صبح زود به بازار گل مشهد گل عرضه میکند و شناخته شده است.

این بازار یعنی محلات از ساعت 2 صبح باز می شود و تا ساعت 7 صبح بسته می شود. این گل‌ها که از روستاها و شهرهای مجاور سرچشمه می‌گیرند، توسط خرده‌فروشان جمع‌آوری می‌شوند و به بازارهای کوچک و فروشگاه‌های سراسر شهر راه پیدا می‌کنند. نرخ ها در طول فصل جشنواره زمانی که به پیشنهاد خوبی می رسد به اوج خود می رسد. اگر اتفاقاً شاهد تجارت صبح زود بودید، مطمئناً دروس هنر سریع اندیشی، چانه زنی و فرصت طلب بودن را متوقف کرد!

بازار گل مشهد به سبک معماری معاصر و شاید کاروانسرایی ساخته شد، یکی از نمادهای دوران پهلوی در این شهر است. گل های موجود در اینجا بیشتر امروزی هستند و شامل گل های رز ساقه بلند، گلایول ها، نیلوفرهای عجیب و غریب و میخک هستند. برای این گل های خاص به فرد باز هم نشان دهنده وجود بازارهای طاقچه در داخل شهر است که این گل ها راه خود را از این طریق به فروشگاه‌های کوچک پیدا می کنند.

انواع گل در بازار گل مشهد

بازار گل مشهد
بازار گل مشهد

در مقابل، بازار گل در شهر تصویری از سنت است و مترادف با گل یاس و گل های آپارتمانی و گلخانه ای است. یاس که به ملکه گل ها شناخته می شود، گفته می شود که بیش از 300 گونه دارد. با این حال، یاس میسور یکی از محبوب ترین گونه ها است و نه تنها در سراسر کارناتاکا و هند، بلکه در جهان نیز معروف است.

این گل که توسط خانواده سلطنتی هند حمایت می شود، به خاطر عطر معطر و لطیفش که در اطراف شهر میسور و شهر مجاور سریرانگاپاتنا رشد می کند، شناخته شده است. لحظه ای که وارد بخش گل در بازار گل مشهد می شوید، عطر فوق العاده را به سختی از دست می دهید.

صف فروشندگان پرمشغله ای که با یاس در اشکال مختلف سروکار دارند، بازار را زینت می دهند که رنگ های بی شمار آن شما را کاملا مجذوب می کند. ویژگی خاص این بازار در دسترس بودن فراوان گل های تزیینی بدون بند است که به صورت تپه های سفید ظاهر می شوند و در کمترین زمان توسط فروشندگان و مشتریان بلعیده می شوند.

این مطالب هم میتونه جذاب باشه !

سپس گل رز نیز وجود دارد که به طرز شگفت انگیزی ساخته شده و روی سطح ضخیمی نصب می شود که برای تزئین بلند عروس استفاده می شود. معمولاً در عروسی ها استفاده می شود. از گل‌های دیگر از جمله ستاره و گل داوودی است به غیر از انبوهی از اقلام سنتی که برای عبادت و جشن‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

اینها به راحتی و همچنین بر اساس اصول سفارشی هستند. به غیر از این تخصص، بازار از گل‌های دیگر از جمله ستاره و گل داوودی است به غیر از انبوهی گل دیگر که از اقلام سنتی که برای عبادت و جشن‌ها در نظر گرفته شده‌اند. اینها به راحتی و همچنین بر اساس اصول سفارشی هستند.

نحوه تهیه و تولید و توزیع گل و گیاه در بازار گل مشهد

در مشهد برای تهیه گل و گیاه چندین مرکز و بازار و بازارچه مختلف مخصوص گل و گیاه وجود دارد که از مهمترین و در دسترس ترین آنها برای عموم مردم بازار گل فتح آباد می باشد. این بازار گل مشهد بسیار مشهور است. که  به بازار گل اول نیز مشهور شده است چرا که علاوه بر توزیع روزانه ی گل های تزئینی و طبیعی می توانید در این بازارچه تمامی امکانات مربوط به طراحی یک باغچه کوچک یا گاردن روف را نیز پیدا کنید.

در یک ضلع آن ابزار و وسایل برگزاری جشن های مراسم عقد و بله برون و تشریفات مجالس عرضه میشود ،در ضلع دیگر ان گل های مصنوعی و در ضلع دیگر گلدان ها و پایه های گلدان ها و …

ازنظر موقعیت مکانی بازار گل مشهد در امتداد بلوار خیام شمالی(خیام شمال۴۰) قرار گرفته که به دلیل نزدیکی به میدان سپاد و بزرگراه شهید چراغچی  میتوان گفت در بهترین موقعیت مکانی قرار دارد چرا که از طریق بزرگراه میتوانید به راحتی و بدون برخورد با ترافیک شهری خودتان را به این مکان برسانید و بسیاری از سفارشات و نیازهای خود را در ارتباط با گل و گیاه و کود دهی و تعویض گلدان و …. تامین کنید.

سایر بازارهای گل در مشهد کدام است

بازار گل مشهد
بازار گل مشهد

 از دیگر مراکز خرید و تهیه گل و نهال  می توان به نمایشگاه گل و نهال استان قدس رضوی اشاره کرد. این بازار هم میتواند یکی از کامل ترین بازارهای گل و نهال نیز باشد چرا که این سازمان نیز دارای زمین های پرورش گل و گیاه نیز می باشد. پس اگر به دنبال بازار گل مشهد هستید آستان قدس نیز گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

 در سفر به مشهد شاید به سراغ بازارهای مختلف و لوکس بروید اما متفاوت‌ترین بازار مشهد، بازار گل واقع در خیابان خیام شمالی ۴۰ می‌باشد. این بازار گل در مجتمع فتح آباد قرار دارد و از همین رو به آن بازار گل فتح‌آباد نیز می‌گویند. بلوار خیام تقریبا در محدوده مرکز و شمال مشهد قرار دارد و بهترین مسیر دسترسی به بازار گل از طریق بزرگراه شهید چراغچی می‌باشد. این مجموعه همه روزه تا ساعت ۲۰ باز است.

اگر قصد دارید تا با وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید، باید بدانید متأسفانه در نزدیکی این بازار ایستگاه مترو نیست اما با اتوبوس از پایانه آزادی خط ۸۸ و از پایانه خواجه ربیع خط ۸۸ و همچنین خطوط ۸۰، ۲۲/۲، ۲۱۰،۲۸،۸۱ روبروی این بازار همگی در مسیر رفت و برگشت ایستگاه دارند.

همچنین، برای دسترسی راحت تر به بازار گل فتح آباد میتوان از آژانس و تاکسی دربست یا تاکسی‌های اینترنتی نیز استفاده کرد. ساعت کاری این بازار از طلوع خورشید تا نیمه ظهر می‌باشد که بهترین زمان خرید همان صبح زود است. البته بعضی از غرفه‌ها تا عصر و بعضی‌ها تا شب باز هستند.

 بازار گل فتح آباد مشهد، نه‌تنها مرکز کامل فروش انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی است‌‌، بلکه شما می‌توانید انواع وسایل دکوری، لوازم شادی برای جشن‌ تولد و مراسم عقد، ظروف خام و رنگ شده سفالی را از اینجا خریداری کنید.

این بازار گل نیز یک مرکز عمده‌فروشی انواع گل، گلدان، گیاه آپارتمانی، گیاه‌های تزئینی، کود و خاک، سموم شیمایی، مواد تقویتی گیاهان، درختان میوه و انواع نهال و لوازم باغبانی و کشاورزی به حساب می‌آید.

بازار گل مشهد دارای مغازه‌های عمده‌فروشی در کنار مغازه‌های تک‌فروشی است. اکثر فروشندگان گل و گیاه در سطح شهر مشهد و حتی سایر شهرهای استان خراسان رضوی برای خرید گل و لوازم مورد نیاز به این بازار مراجعه می‌کنند.

4.5/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.